Tyto webové stránky přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty a také analyzujeme vaše chování na webu, abychom mohli zlepšovat naše služby nebo pro vás připravovat služby nové. Toho docilujeme užíváním souborů cookies a dalších síťových identifikátorů, které mohou obsahovat osobní údaje. My a partneři máme k těmto údajům na vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjádříte svůj souhlas s užitím souborů cookies a s užitím a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech našich partnerů. Nastavení cookies, personalizace a reklamy si můžete změnit kliknutím na tlačítko „Upravit“. Více informací o zpracování údajů a našich partnerech naleznete na této stránce.
EIFFEL OPTIC E-SHOP VÝPRODEJ Pro ženy Pro muže

Zásady asertivního chování aneb jak se domluvit

Publikováno od Vondrák

V dnešní době přicházíme do kontaktu s mnoha lidmi. Jak docílit toho, aby se jednání s nimi, ať už v nich jde o cokoli, dopadla co nejlépe? 


Základem efektivní komunikace je asertivita. Asertivitou se nazývá schopnost prosazovat svůj názor, být upřímný, umět říkat „ne", ale toto všechno bez toho, aby byla narušena práva ostatních. Jak tedy asertivně komunikovat?

Za prvé, je důležité definovat si vlastní myšlenky, cíle a požadavky, abychom byli schopni přesně formulovat naše požadavky.

Za druhé, je potřeba také naslouchat našemu protějšku a snažit se pochopit jeho postoj, být tolerantní.

Za třetí, je třeba si uvědomit, že náš protějšek, ale i my, můžeme dělat chyby a máme na ně právo.

Za čtvrté, máme právo na to změnit náš názor.

Za páté, klíčové je, zůstat v klidu, nenechat se rozhodit možnými provokacemi našeho protějšku a snažit se prosadit svůj názor v klidu, bez křiku a agresivních gest.

Cílem komunikace je výsledek, který bude výhodný pro obě strany, jde tedy o takzvané řešení win - win (vítězství pro obě strany).