EIFFEL OPTIC E-SHOP VÝPRODEJ Pro ženy Pro muže

X důvodů proč si koupit motorku

Publikováno od Kamila Spoustová

Váháte nad koupí motorky? Tak po přečtení tohoto článku již váhat nebudete. Proč je dobré vlastnit motorku?

Na začátek připomeňme praktičnost motorky. Nezastavíte se v žádné koloně, budete všude jezdit včas.

Jakoukoliv jízdu si více užijete. Zpestřete si pomocí motorky každodenní cestu do práce. Pozorujte okolní dění a projeďte se uličkami, které byste jinak ani neobjevil.

Není tajemstvím, že motorky si užívají nejvíc mladí lidé. Není vám už pár let nad dvacet? Nevadí! Mladší se s motorkou budete alespoň cítit.

S motorkou budete blíž k přírodě. Naplánujte si s přítelkyní romantický výlet v přírodě nebo projížďku v centru Prahy.

Díky motorce poznáte nové lidi. Stoupne vám taky adrenalin, budete veselejší a v pohodovější náladě.

Není tajemstvím, že muži s motorkou jsou takzvaně víc cool. Tímto vlastnictvím stoupnete u žen. Na nespoutaného motorkáře, skočí každá. Díky motorce dostanete svůj styl a nebezpečný kožený šarm.

Knihu Jak na to? - Enduro a motokros najdete zde.

Poznejte taky svět menších ,,motorek‘‘. Knihu Skútry Mnet a Tatran najdete zde.

Skútry Manet a Tatran představovaly osamocenou "skútrovou" epizodu v historii Považských strojíren, stejně jako skútry Čezeta u firmy ČZ. Konstrukční řešení skútrů byla u obou firem naprosto odlišná, a to jak v oblasti koncepce vozidla (nosný rám vs. samonosná karosérie), tak i jednotlivých komponentů (14" drátová vs. 12" lisovaná kola, motor speciálně vyvinutý pro použití ve skútru versus upravený motor z motocyklu apod.) Právě proto, že se jedná o konstrukčně zajímavé stroje, které byly ve své době srovnatelné se zahraniční konkurencí, bychom na ně neměli zapomínat.

V této knize najdete stručný přehled historie Považských strojíren a výroby motocyklů v tomto závodě, zmínku o jejich prvním motocyklu Manet M-90, hlavně však veškeré informace o konstrukci a technických datech skútrů Manet a Tatran (samozřejmě nechybí ani seřizovací hodnoty, několik praktických rad pro majitele a renovátory a v neposlední řadě i nějaké zajímavosti navíc). Znáte třeba tříkolku, které se říkalo "Bojler"? Měla motor z Manetu.